zondag, september 21, 2008

mama mode

en dan loop je opeens achter zo'n wagen. nu hebben wij een gepimpte rode driewieler waar onze liefde voor goede muziek uit blijkt, maar toch: wat doe je als mama aan?

ik denk dat ik het als kind ook niet had gewaardeerd als mijn moeder in minirok en met diepe v-hals achter de wagen had gelopen. overigens zijn er ook te veel hippe moeders (type UGG laarzen en Gstar spijkerbroek) en aan die trend doe ik ook niet mee. (guttegut wat ben ik toch een snob, hehe.)
maar om nu mijzelf iedere dag in een joggingbroek te hijsen of "mama-kleding" te gaan aanschaffen... néé ik ga niet opeens gebreide truien met beertjes motief dragen. of me kleden als iemand van twee keer mijn leeftijd.

misschien moet ik de lengte van mijn rok gewoon iets beter in de gaten houden. als ik er niet mee kan bukken, kan het niet. in pré-zwangere dagen bukte ik dan gewoon niet, nu is er echter een grotere kans dat ik móet bukken (als er een speen of fles valt bijvoorbeeld).

we hebben overigens een kind dat houdt van beweging. zo wordt ze rustig van de wandelwagen, autoritjes én haar supersonische vibra-stoel. een wipstoel met een motortje erin waardoor de stoel gaat trillen. het lijkt mij enorm irritant, maar "de kleine" ligt soms binnen vijf minuten te soezen.

vandaag is het écht een mama dag en draagt ze een roze jurkje met een wit maillotje. misschien moet ik mijn kleding er toch een beetje op aanpassen? hoewel dat Goner tshirt maakt me vast weer een stoere MA.

trouwens: tip voor alle zwangeren: als je eet voor twee kom je ook ongeveer twee keer zoveel aan. ík heb dat niet gedaan en weeg nu maar 1 kilo meer dan vóór de zwangerschap. het lijkt overigens wel of die kilo zich voornamelijk ophoud in mijn tweede kin, mijn blubber buik of mijn dikker geworden bovenbenen. raar, dat één kilo op zoveel plaatsen kan zitten.