donderdag, juli 17, 2008

blauwe ribben, nutteloos gedreutel




Het is best lastig voor een work-a-holic als ik om me over te geven aan het Verlof.
Dag drie voelde ik mij al behoorlijk nutteloos en begonnen de "huishoudelijke taakjes" al mijn strot uit te komen. "Staat er nu alweer een afwas?" Het leven als huismoeder zou dan ook niet voor mij weggelegd zijn. Part-time werken kan nog nét. Maar dan ook alleen omdat ik dan het Kind heb ter vermaak/drukte.

Ondertussen schopt Ientje mijn ribben bont en blauw. Het is een felle. Dat zal ze van haar moeder hebben.
Vandaag bij de verloskundige ging ze zelfs protesteren toen de deskundige wat in mijn buik porde om te voelen hoe kleine Ien er een beetje voorligt en hoe groot ze is. Tot nu toe ziet het eruit dat ze niet een HUGE BABY zal zijn... dus iets meer kans dat ik niet van voor tot achter uitscheur :) driewerf Hoera!

Af en toe zie ik ongeveer een gehele voet naar buiten treden. Ik ben benieuwd of dat nog zo doorgaat tot de laatste dag, of dat het allemaal wat mindert wanneer ze haar plekje heeft gevonden. Op dit moment maakt ze ruim baan en beweegt ze zich met veel geschop en getrap "richting uitgang".

Dit weekend ga ik lekker kneuterig winkelen en belgische chocolade eten met "oma" in het schone antwerpen. Hopelijk houden de voeten het een beetje vol en is het hotel fijn. er zal in ieder geval een bad aanwezig zijn, wat mij een uurtje relaxen met buik boven water op zal leveren.

zo'n buik schijnt overigens écht te wennen, maar tot nu toe wil het niet lukken. Vooral nu ik zelfs de "iets groter dan normaal"-shirts niet meer aankan, omdat die buik eronder uit piept. Misschien toch binnenkort de overstap naar de shirts van mijn lief? Alhoewel, die dan weer op de verkeerde plek zullen uitrekken. Mijn lief heeft namelijk (thank goodness) geen buik. Daar ben ik erg blij mee :)
Het niet voetballen op zondag heeft daar tot nu toe niets aan veranderd, het minder kroeghangen en bier drinken zal meehelpen. Zet mijn lief echter op een kantoor de hele dag en die buik zal er waarschijnlijk wel komen. Zo gaat dat, met kantoorbaantjes.

De beste tip die ik tot nu toe heb gekregen was "praat vooral geen babytaaltje tegen je kind. Dat veroorzaakt een spraakgebrek en irritatie bij anderen". Ik was sowieso al niet van plan om al te "koetelekoet" te doen tegen onze dochter (of zoon, je weet het pas ECHT zeker als het in je armen ligt), maar als meerdere mensen in de omgeving aangeven dat babytalk ze mateloos irriteert dan is dat alleen maar extra motivatie.
misschien moet ik ook me maar eens omringen met superstoere moeders die leuke kinderen hebben.

en verder. ja. dit blog gaat nu even over de Komst van de Kleine... maar natuurlijk ben ik in het duister geheim bezig met de voorbereidingen van het 1 jarig bestaan van The Recipe Book en de activiteiten daaromheen.

Verder zijn onze "home improvements" ook al verder gevordert. Heb ik tegenwoordig een draadloze internet verbinding zodat ik lekker laptoppend mijn email kan checken zonder van de bank af te komen. heb ik ondekt dat de "mislukt nooit" garantie van sommige taartbeslagverkopers heel erg gelogen is (nog nooit zo'n niet gare kruidencake gegeten met harde korst en kleffe inhoud). lees ik weleens Psychologie magazine tegenwoordig. Mijn nieuwe favoriete tijdschrift. Ik hou namelijk wel van wetenschappelijke feitjes die te betwisten zijn.
Zo hadden ze laatst een artikel waarin werd gesteld dat mannen meer vreemd gaan (en met andere reden) dan vrouwen, maar dat vrouwen voornamelijk beginnen met vreemd gaan wanneer ze de 40 bereiken. En dan ook alleen omdat ze zich emotioneel verwaarloosd voelen door hun man/lief/vriend. Mannen gaan gewoon vreemd voor de sex. niet eens zozeer omdat hun relatie niet goed in elkaar steekt. Vrouwen gaan vreemd omdat ze de sleur zat zijn. omdat ze liefde zoeken. omdat ze benieuwd zijn. Mijn conclusie naar aanleiding van dit onderzoekje is dus: als de man vreemd gaat is dat omdat hij zijn piemel niet onder controle heeft (en is de hoop voor het redden van je relatie niet helemaal weg... het betekent alleen dat je je man moet castreren, of vaker sex moet hebben met hem), wanneer een vrouw vreemd gaat kun je je relatie alleen redden als je werkt aan die "emotionele band" en aangezien mannen slecht zijn in hints begrijpen en vrouwen niet goed zijn in zeggen wat ze bedoelen is je relatie dan gewoon gedoemd. :) Heerlijk, die wetenschappelijke onderzoekjes waar je zo lekker je eigen conclusies uit kan trekken.

En Nu: het eten opzetten voor mijn man, die eigenlijk een 40-er zou moeten hebben als vriendin, maar heel veel geluk heeft dat hij zo jeugdig overkomt ;)

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Erg stereotype onderzoeken ook geloof ik ;) Hoe was het weekend chocola eten en badderen?

4:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home