woensdag, juli 30, 2008

ut mag effe duren...

Zoals ieders ouder weleens heeft gezegd: eerlijkheid duurt het langst. en Boontje komt om zijn Loontje. en What goes around comes around. und so weiter.

... en wanneer pakken ze die dokter Dood eens op? Of zijn familie (ter ondervraging)? Of wordt zijn vermogen (die nooit opgehaalde levensverzekering) eens in beslag genomen door familie van zijn slachtoffers?

Pfff. je zou maar je homeopatische middeltjes voorgeschreven hebben gekregen door die bebaarde engerd... dan vraag je je nu ook wel een beetje af wat je al die jaren geslikt zal hebben.

Overigens hoor ik (uit betrouwbare bronnen, dus niet alleen van het NOS journaal oid) nog steeds voornamelijk veel slechte dingen over Kroatië/Bosnië/Servië. Corruptie, haat, armoede, rascisme. Not a very nice place to be. En vaak ontzettend moeilijk om te vertoeven. Maar het strand daarentegen schijnt fantastisch te zijn, dus HUP HUP in het vliegtuig voor je voordelige zonvakantie. Vlieg vanaf Brussel, dat scheelt weer geld ;)

Verder moet ik aankomende week voor een intakegesprek voor de dagopvang van ons ongeboren kind. Gelukkig hebben we ondertussen een voornaam bedacht, dat maakt zo'n gesprek iets makkelijker.
Morgen word ik weer betast door een stel koude of juist warme handen die gaan voelen of Ze zich gedraagt en richting Exit-sign beweegt. Zo niet, dan toch. Ook krijg ik de belangrijke telefoonnummers, de volgorde van die nummers (wie eerst te bellen), de écht start-signalen en tips over hoe verder dan. De beste tip heb ik overigens al gekregen. In de kroeg. Zoals het hoort, de plek van goede tips en adviezen. Je helpt jezelf er wel doorheen als je bij iedere wee bedenkt dat ie maar een minuut duurt.

Mijn lief heeft een nieuwe computer aangeschaft, omdat de andere toch écht dood ging. En dan kun je maar beter maatregelen nemen en niet het verder laten leven als kas-plantje (stof-verzameling-plek-op-kamer). Nu nog dat supersonische ding aansluiten, wat al een heel project op zich is. Dan nog effies de geboorteberichten klaarmaken (ieders adres staat al genoteerd). Even een auto vinden en kopen (advies is altijd welkom, mijn lief en ik hebben nogal moeite met het eens worden over het soort en de prijs). Een fiets scoren die baby-proof is. Het huis kindvriendelijk maken en dán, dán pas met de beentjes omhoog de laatste paar weekjes uitzingen. Ik gok dat rond deze tijd volgende maand Zij zich aandient. Ook een gokje wagen? (de uitgerekende datum is 27-08, maar ik denk dat het wel een WestFries kwartiertje, in dit geval paar daagjes, later zal zijn)....

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

de 29ste! gelijk met mij! en michael jackson...

5:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

als kind van de vader zal het wel op lappendag komen. om een uur of 10 als nico de tap open gooit ;-)

12:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home