vrijdag, mei 30, 2008

kwijt, voorbij, etc.

allerlei berichten en gebeurtenissen die me aan 'vroegere tijden' doen denken bereiken mij de laatste tijd.
zo ga ik volgende week eten met twee havo-vriendinnetjes. heb ik yoga met het zusje van de oud-bassist van het eerste en enige bandje van mijn grote broer. overigens zat zij in de klas naast mijn andere broer en dus had ik een flashbackmoment naar die rare tijd. ouders net uit elkaar. heen en weer 'geslingerd' tussen huis en huis. het nieuwe huis kon niet als thuis voelen en het oude was het oude niet meer.
goed nieuws met betrekking tot het verleden is dat ik schijnbaar vorig jaar (???) kwijtschelding heb aangevraagd voor mijn studieschuld.. blijkbaar verdien ik dusdanig weinig geld dat de aardige lui van de ib groep een gedeelte van die schuld hebben kwijtgescholden. over een jaar ga ik parttime werken, dus nog minder verdienen. kijken hoeveel er dan nog overblijft...
misschien omdat ik zwanger ben, waarschijnlijk omdat ik zwanger ben, heb ik opeens ook behoefte aan oude fotoboeken doorbladeren (die liggen alleen allemaal in ouderlijk huis) en met vriendinnetjes van toen oude verhalen op te rakelen. één fotoboek blijft echter verborgen in dat ouderlijk huis en dat boek hoef ik voorlopig niet meer te zien. misschien stuur ik het aan mijn ex als huwelijkskado. kejjelache.

mijn buik zit in de weg als ik probeer te slapen. ik snap nu écht niets meer van die dikkere mannen die daar geen last van hebben. veters strikken is alleen nog maar te doen als ik daarbij zit. ik zou werkelijk waar te moe zijn voor wát dan ook met zo'n extra gewicht wat iedere dag meegezeult moet worden. de fiets zou ik ontwijken (want dat trapt zo onhandig, met zo'n buik in het midden) waardoor ik nóg dikker zou worden.

anyway. ik hoop dat dat gewicht en die buik een beetje verdwijnen wil na de bevalling. ik hoor natuurlijk allerlei horror-verhalen hierover.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt met de studieschuld? Ik heb eerder kwijtschelding gevraagd vanwege chronische ziekte en dat werd geweigerd. Inmiddels ben ik al zes jaar afkeurd voor de WAO en heb 75% van het minimumloon maar zover ik weet betaal ik tot mijn zestigste beetjes af. (Vanwege weinig draagkracht zo weinig dat de schuld per maand oploopt en dat is het dan).

Nostalgie hangt in de lucht geloof ik. Zag vorige week een programma over the eighties, erg leuke herinneringen riep dat op :)

11:50 p.m.  
Blogger carolien said...

@ cinner.
het gekke is dat ik nooit om kwijtschelding heb gevraagd. ik weet dus de procedure ook niet helemaal. je kunt het beste even checken op de site van de ib-groep want ik weet zeker dat er wel een mogelijkheid moet zijn voor jou! (zo ken ik meerdere verhalen over mensen die geen baan hadden en daardoor kwijtschelding van schuld kregen, maar dat is allemaal wel een tijdje geleden). overigens verwacht ik dat het uiteindelijk gewoon wordt teruggedraaid en ik blij ben met niets. ik zou het in ieder geval via hun site even proberen, want dit is te belachelijk voor woorden (en ik denk dat je er absoluut recht op hebt).

anyway. nostalgie. het hangt inderdaad in de lucht. ik kan gelukkig mijn hormoonhuishouding de schuld geven, want heb inderdaad ook bij het zappen wat herinneringen opgehaald bij dat programma (ook al kom ik uit begin tachtig en was ik pas een beetje bij kennis eind 80 haha).

3:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home