zondag, april 10, 2005

dusty blinds.... en lost sounds... en misschien alsnog millionaire

juist. een korte recensie? zonder tegen de tenen van bevriende muzikantes te schoppen. ik snap niet hoe je recensist kunt zijn. waarschijnlijk ben je dan bandloos of anoniem.

ik doe het dus niet. ik ben vreselijk in schrijven van recensies. ze voelen voor mij aan als schoolreisjes-verslagen in de schoolkrant. "en toen en toen. en dit vond ik leuk en dit niet. en die en die waren er ook." niet mijn ding. ik kan daarom enorm onder de indruk zijn van een goede recensie, want hoe vaak lees je die?

Het enige wat ik wel even kwijt wil is dat je echt Dusty Blinds dit jaar nog moet gaan checken. Over een paar jaar zijn deze twee meiden en jongen echt wel voorprogramma van DE bands in hun genre. Enorm leuk. Veel speelplezier. Lekkere meezing liedjes. Goed cd materiaal (niet per se een live band, waar wij een beetje mee kampen). Goede muzikanten. Met niet te veel poespas maar toffe solo's van gijs. jup. ik had ze al meegemaakt met oefenen. maar in het eggie is het nog zoveel meer. het klinkt enorm vol.. zelfs met het geluid dat je hebt in de occii.

twee bands deur gedaan. nieuwe plannen zijn ontstaan (waarschijnlijk een tijdelijke band met Manuela met als doel op ladyfest Napoli te spelen in oktober). oude vriendinnen weer gesproken. en ontdekt dat bij sommige mensen het altijd goed is, ook al heb je elkaar al tijden niet gesproken. het is altijd gezellig en gewoon goed.

occii had de juiste sfeer. de juiste mix van mensen. ik flirtte mijn weg door mijn deurdienst heen, met mannen/vrouwen die mijn trouwring niet zagen. en regelde meteen een paar keer gastenlijks in de melkweg (via een bouncer aldaar die ik gratis binnenliet). het netwerk is gegroeid. nu nog met mijn band weer samen kunnen spelen. nog ZOooooveel maanden te gaan voordat vriendin R. onze bassiste terug is... maar we overleven het wel met tussentijdse projectjes en jamsessies.