dinsdag, april 05, 2005

Quasi quasi~!

Toch speelde Quasi in het voorprogramma van the Thermals. Ik was fashionably late, hoorde bij binnenkomst iets wat mij enorm aantrok en baande mij een weg naar voren. (aan de linkerkant is de beste manier in de melkweg).
voor aangekomen, keek een bekend meisje mij aan, maar ik was duizelig van al het geluid en alles tegelijk dus ik herkende haar niet. ik deinsde heen en weer en keek aandachtig naar de drumster die haar stokken van een hoogte met een kracht op haar toms liet vallen. pff. wat een power. ik ben nooit een voorstander geweest van woorden als "girlpower", maar als ik dit stomme woord voor iemand mag gebruiken... geen fake girlpower a la de spice girls van destijds (posh spice, what the fuck?) maar echte kracht. een echt stoer meisje op drums. of meisje? vrouw! ergens in onze drumster schuilt ook die enorme stoerheid. ik wou dat ik kon drummen.
de zanger/keyboardspeler/gitarist zong en zij zong een perfect tweede stemmetje mee. ik deinsde nog wat meer mee, en toen was het optreden afgelopen.
bizar snel afgelopen.
en over the thermals. ik weet dat die gasten jonger zijn dat wie dan ook, in ieder geval zagen ze er jonger uit dan mij. en de zanger had iets ontzettend aantrekkelijks en ik heb ontdekt dat zijn gitaarskills beter lijken door de geweldige bassiste en de accoorden die hij speelt, speel ik ook. dus.
poeh en nog zoveel dingen over amsterdam die ik zou kunnen zeggen maar dat in een volgende post.