woensdag, juni 20, 2007

alles heeft zijn voordelen, alles heeft zijn nadelen

gister in de oefenruimte pakte onze drumster de basgitaar op. ze zou het niet slecht doen in rotte 1-2-3-punk! bandjes. na een klein beetje gehannis wist ze zich zelfs onze eerste protest song ooit te herinneren. (wat zij overigens niet eens op bas speelde destijds, want een multi-muzikaal-talent in mijn band!)

we oefenden destijds nog in een container in utrecht langs de leidscherijn. met een tweede gitariste erbij. wat mij dan weer af en toe overbodig genoeg maakte om alleen maar rond te springen en te schreeuwen (een kunst die ik naderhand verleerd ben).

meneer B had net besloten een oorlog te starten (zit in zijn bloed, aard van t beestje, etc.) en wij waren boos. nee BOOS. HEEL BOOS!
en wat doe je dan als best-stiekem-politiek-bewust bandje. je maakt een liedje.
een drie-akkoorden-heel-hard-raggen-liedje. want dat konden wij tommies eerder dan al die melodieuze dingen die we nu doen (poeh!).

het liedje begon met renske, die vragen stelde aan de regering. toen óók al bos en balkenende. (wat vindt u er nou eigenlijk van? van die oorlog?)
en daarna ging ik het welbekende antwoord geven (het is een complexe situatie.) dat je nogal eens hoort in de kamer.

eigenlijk was het best een goede protest-hit. we hebben het nooit gespeeld. het heel erg boos worden op een podium vonden we toch wat gênant. en vaak zijn boze meisjes niet meer dan krijsende feeksen.

nu ben ik wel een feeks, zelfs een vanderfeeks, maar zo wil ik niet te boek staan.

het ergste overigens was dat er toen ook al oorlog was. dat we toen ook al met dezelfde "idealistische"(yeah right) debielen in nederland zaten. en alsof dat nog niet erg genoeg was om te realiseren, kwam ik thuis en keek ik naar het tweede kamerdebat, waar meneer Wilders weer eens alle Joden... excuus Moslims het land uit horen schreeuwen. want er zijn te veel moslims en ze pikken al ons geld in en willen niet erbij horen (niet dat ze dat mogen van meneer W) etc. Het klinkt mij verdacht veel als wat een ander schreeuwend mannetje ooit propagandeerde (is dat een woord?).. nu nog de marsmuziekjes eronder en de filmpjes in het zwartwit. het foute kapsel heeft ie al.

grr.

2 Comments:

Blogger FROMMEL said...

boos?

en live spelen dat nummer. krijzende feeksen op het podium. joepie!!! en helemaal als het die schatjes van de tommies zijn. doen!!!

5:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha, die goeie ouwe tijd. Het was inderdaad een best nummer en o o o wat waren we politiek incorrect.

De tweede gitarist :-)

5:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home