vrijdag, maart 02, 2007

salam & GruB Gott

gisteravond besloot ik lui te doen en een 'take out' te pakken. ik woon in een enorme multi culti wijk en zomaar even 'iets om mee te nemen' vinden is een opgave.

eerst deed ik was kleine boodschappen bij El M. een kleine zaak met groenten en fruit en Arabische koekjes en grote zakken thee en verpakkingen die je niet in de appie tegenkomt. als een kind kan ik mij verbazen over deze hoeveelheid onbekende koekjes, cakejes, erwten, noten etc. de bakjes hoemoes en salades roepen me dichterbij, de vleeswaren daarentegen....

na mijn boodschapjes liep ik iets verder. wat zullen we eten? surinaams? turks? thais? mandarijns? grieks? in mijn buurt heb je heel veel keuze. overigens zoek ik nog wel een goede pasta tent. mijn keuze was uiteindelijk Thais. ik heb hier drie keer in een half jaar tijd wat gehaald en tóch krijg ik een onthaal alsof de eigenaresse en ik al jaren bevriend zijn. we keuvelen vaak wat over het weer, zeuren over mannen, en zij weet wat ik bestel (iets vegetarisch met tofu).

ik ben best blij met mijn multiculti wijk. het gaat ook allemaal gewoon redelijk goed. mensen die bang zijn voor 'de islamisering' moeten ook maar eens bij El M. boodschappen doen. goedkoop (droom van ons nederlanders! geen 2,80 voor 1 rode paprika, nee 2,80 voor een kilo rode paprika's), leuk, spannend. en het personeel erg vriendelijk. ik krijg een hartelijk 'bedankt!' na ieder bezoek waarna ik weer op mijn beurt 'salam' zeg. dat is tóch bijna hetzelfde als Houdoe.