zondag, februari 25, 2007

snot schieten

dit weekend was érg leuk. met DE nieuwe vlam van 2007 (wordt dit dan toch míjn jaar?) naar de occii en later naar de nieuwe anita.

in de nieuwe anita (dna) zag ik een van de leukste bands van nederland. green hornet. misschien drinken ze daar in het mooie groningen hetzelfde water als in westfriesland. wat een heerlijk nuchtere, leuke mensen zijn dat toch altijd. biertje erbij, mooi zitte dom koike, geen problemen, gewoon gezellig en geen gezeur. en de muziek toont ook een beetje die houding. rechttoe rechtaan, want een omweg is zonde van de tijd en totaal overbodig. geen urenlange solo's of koortjes of wanhopige zanglijntjes... nee een bak galm op de zang (net iets te veel van het goede, maar op de plaat wél in juiste proporties) een drummer die écht niet onder doet voor animal van the muppets (die man ís animal van the muppets) een orgeltje dat er klein en schattig uitziet, maar het niet is en fijne gitaar met genoeg kraak voor de rock n roll. de plaat is ook erg goed en uitgebracht op Excelsior. Ik zou zeggen: goed bezig dat excelsior!

vandaag de vlam op de trein gezet, met veel moeite. op de weg terug moest iemand een opmerking maken over mijn benen. ik keek de jongen met een boze blik aan. hij was erg bezig met zich bewijzen t.o.v. een vriend ofzo. "yes you! sexy legs!" kreeg ik er nog een keer achteraan. op dat moment deed ik even mijn ogen dicht en hoopte ik opeens wél enorm te kunnen roggelen. het had mooi geweest. een grote gore fluim richting zijn net gepoetste zilveren (!!) schoentjes. of gewoon een klodder snot uit mijn neusgat schieten. zo hóplakee op zijn net-te-dure jasje. maar helaas, die gaven zijn niet van mij en hij moest het doen met een 'houd je bek' en mijn 'ik haat carnaval'gezicht.

straks ga ik me bezighouden met mijn favoriete bezigheid (eten) en daarna misschien naar de paradiso voor een feestje der hippe en luie mensen. ik hoor bij de luie.