dinsdag, februari 20, 2007

kantoor

in een rok waar menig CanCan danseres jaloers op zou zijn, zit ik achter mijn peecee. vanochtend kwam ik laat uit bed en stond ik in mijn kast te staren met mijn ogen dicht. bij mijn werk is het soms belangrijker dat je er tiptop uitziet dan dat je wat doet. ik heb dit tot een nieuwe kunstvorm verheven en draag mijn outfitjes alsof het iedere dag carnaval is. dit is het rolletje dat ik iedere dag van half 9 tot 5 speel. soms denk ik 'bah, daar gaan we weer', soms ben ik ontzettend de kantoor-punk aan het uithangen door met mijn sleehaklaars over de bestaande regels te walzen. af en toe vraag ik me af wat ik nou écht zou willen doen, maar op dit moment heeft 'de huur betalen' toch een beetje prio. en ik weet wel wat ik écht zou willen doen, maar daar verdien je nog niet eens je brood mee... laat staan de huur.

gister zat ik tot half 12 achter mijn topje (mijn broertje gebruikt dit woord serieus voor zijn laptop) cd-tjes te branden voor mijn mede-tommies. en daardoor heb ik nu de hele dag nikki & the corvettes in mijn hoofd. ik heb nu een échte plek voor mijn topje (nee, dat woord gaat toch niet wennen) gemaakt op mijn keukentafel. de snoeren zijn nét lang genoeg. eerst lag mijn laptop op een stoel naast mijn bed. nu kan ik relax zitten werken aan een tafel! je doet wat, als je niet kunt slapen.