maandag, juni 06, 2005

onWijs-SpierDijk, onwijs spierdoik

gisteren na lange tijd weer eens een bezoekje gedaan aan on(w)ijs festival te spierdijk. een klein festivalletje. dit jaar leek het echter enorm groot en met veel bezoekers. vooral de metalheads waren uit hun grotten gekropen om dit spektakel mee te maken wat een grappig effect had en door mij wel gewaardeerd werd. die gasten zijn echt dom! je hebt dom en je hebt DOM met hoofdletters. en sorry, het is DOM met hoofdletters. ehehehe. overigens zijn niet alle metalheads dom. ik hoop niemand voor zijn hoofd te stoten.

anyway.

ik kwam binnen tijdens spit nogwat. de naam veraad iets van stoere mannen muziek. enorme punkriffjes, een halfnaakte drummer met bakkebaarden. niets was minder waar. maar ze waren best leuk in hun genre. en de zangeres kon echt wel zingen. voor de rest kwam ik binnen tijdens deze band en dan ben je toch snel een half uur drie kwartier verder voor je iedereen weer hebt begroet en je muntjes hebt gekocht. ik hou niet van festivals die werken met muntjes. maar vooruit.

na iedereen gedag te hebben gezegd en maar liefst drie mensen naar het lowlands-ik-ga-mee kamp te hebben gepraat, begon het bandje waar we dan wel een beetje voor kwamen. The Stoic. de tweede keer dat ik het over dit bandje heb. en met enige trots. en dat heeft niets met "vroegah" te maken from. ik vind ze gewoon echt wel leuk. ze doen me overigens wel een beetje aan vroeger denken. aan van die bandjes die je dan elke week in een jongerencentrum zag en waarvan je de liedjes mee kon zingen. en domme danspasjes op had bedacht. zo'n bandje?!! (mensen met bandjes-kijk-ervaring weten precies waar ik het over heb. mensen uit amsterdam niet)

anyway. de drummer is al een feest voor het oog. met zijn animal van de muppets achtige manier van drummen. (ik denk meteen the muppets theme-song erbij) hij kijkt soms enorm moeilijk. zo van moet dit nu zo snel enzo. en de bassist staat eigenlijk een beetje glimlachend op het podium. en de zanger/gitarist. nou ja. dit is tevens de gitarist van de nog in praktijk te brengen Immaculate Maddonnas, tevens drummer van sack o woes en nog een band. en vroeger in veel andere bandjes. zoals het ooit befaamde Prunelle Scales. maar goed. Robert dus. die gaat lekker op in zijn ding. want het is duidelijk zijn ding, waar hij een dikke vette eigen stempel op heeft gezet.

en misschien dat hun plezier het wel een leuke band maakt om te checken. de bandnaam zijn we het allemaal niet over eens.. maar het enthusiasme (moeilijk woord) is er zeker.

gehangt en gechillt met westfriese makkers. Mr Shaver weer eens gezien. Overigens zeg ik nooit wat tegen johannes want ik zou niet weten wat. maar het is altijd een aardige man. die dan glimlachend in zijn scootmobiel iedereen gade slaagt. (dat is totale nederlandse onzin! waar is mijn Trouw Stijlwijzer?) zelfs een drankje gedaan met mijn ex-schoonmoeder. wat een te gek wijf. ik zou haar zo omruilen voor die van nu.. (sshshshs!)

ik had overigens mijn onpraktische hoge hakken laarzen aan. die later werden omgewisseld voor de comfortabele en waarschijnlijk enorm fashionably sensible allstars gympies. in chique wit met doodshoofd veters. (als je het doet, doe het dan goed)

daarna de speedcocks gezien. de naam doet het je al vermoeden. dit is zo'n rampestampe bandje waar ik helemaal vrolijk van wordt. denk een beetje in de richting van spades/peter pan/dwarves enzo enzo je weet de hoek te vinden. erg leuk dus. zo vonden ook de metalheads die eigenlijk niet van rock n roll horen te houden. maar goed. en headbangen? ik vind het meer een bal je vuist en kijk zo stoer mogelijk repertoir. waar vriendin A en ik dus ook erg mee bezig waren. en natuurlijk mooie mannen checken. want die waren er wel. oh en foto's maken. die vandaag worden weggebracht om te worden ontwikkeld. jup. fijn fijn. ik ben nog ouderwets. mijn digi camera is van een dusdanig laag niveau dat ik hem alleen gebruik voor foto's van mijn vespa under construction.

lange post.

nou en dan blijf je altijd op het moment dat je had moeten gaan en daarna wordt het moeilijk om weg te gaan. heb wat foto's gemaakt voor de foto muur. en krijg per email nog meer foto's van I. voor in het nieuwe huis, je weet toch ;) hopelijk is de foto van Bob&Frommel goed gelukt. ik drukte op het perfecte moment af. nu hopen dat de tent-kleuren geen negatief effect geven...

2 Comments:

Blogger FROMMEL said...

wat voor een foto heb jij van mij en bob genomen? zit ik met mijn vingers in de bob's neus ofzo?

5:43 p.m.  
Blogger carolien said...

nee frommel. maar jullie zijn heel erg aan het lachen en in gesprek.

een echte actie foto....

...voor aan DE foto muur.

8:05 a.m.  

Een reactie posten

<< Home