maandag, april 18, 2005

Arie&Silvester. Silvester&Arie.

Natuurlijk. Smartlappen festival in Amersfoort. En wie treden er op? Arie en Silvester in de Flint. De combinatie snap ik niet helemaal, maar ik hoop dat ze de laatste trein hebben laten schieten om met het gepeupel van amersfoort bier te drinken en met hazes mee te lallen. niet de echte hazes natuurlijk, maar het hazes-koor, de hazes-imitator, andrea hazes. noem maar op. ze waren er waarschijnlijk allemaal.

en dus was het ook geen slecht idee van mij om in de flint na afloop wat te drinken, maar manlief had de jas al aan (??) en stond te trappelen om met de andere honderd bezoekers tegelijkertijd naar buiten te rennen. ik ben vrij klein. ik hou er niet van om meteen na optredens/cabaretvoorstellingen/concerten weg te gaan. meestal zet ik mijzelf nog even voor lul door in een volle melkweg energiek mee te gaan dansen op de Macarena. (ja dat stomme dansje, wat in de jaren negentig ook al niet leuk was). dus drama in het huwelijk, want mijn liefde van mijn leven stond al buiten en ik volgde hem met een sjagerijnige kop.

nou ben ik zo'n wijf-wijf. het stereotype. Lieve Echtgenoot zegt: "we gaan wel ergens anders wat drinken", ik zucht en zeg "laat maar zitten" (zonder de informatie over smartlappen festival te delen) en dan zegt ie "we kunnen weer naar binnen gaan"... nou ja. je snapt dat ik daar niet op zat te wachten. Laat maar zitten, we gaan naar huis. bla bla bla.

overigens. ging deze post over arie en silvesters nieuwe show, waar ik niets over wil zeggen. De Liefde van Mijn Leven vertelde gister vol vreugde alle details die je niet moet vertellen ("hey schat arie en silvester op tv, nieuwe show""oh wacht die kennen we al"). Ik zat stilzwijgend en kon alleen toevoegen dat ik blij was dat het voornamelijk de eerste rij was en ik daar niet zat.

wij zaten vierde rij. de rij die je goed kan zien (weet ik toevallig uit de dansoptreed-ervaringen). maar ik deed mijn best, voor het eerst in mijn leven, om niet op te vallen.

overigens nummer twee, wat een saaie mensen wonen er in Amersfoort. Of waren dat alleen de mensen die toevallig een seizoenskaart hebben van de flint en toevallig nog iets moesten bezoeken om het geld eruit te krijgen. af en toe dacht ik "laat ik maar niet lachen, want dan ben ik de enige die aangeeft dat ze de grap snapt" en ik ben blond dus dat is een gevaarlijke combinatie. lachen om grappen die niemand snapt, terwijl je blond bent. of misschien snapten mensen ze wel, maar vonden ze het niet grappig.

naast mij zaten zeker weten seizoenskaart-houders. een oudere man en vrouw (niks tegen oude mannen, ben er met een getrouwd, maar oude vrouwen!!) en die vrouw lachtte harder tijdens de pauze-plaatjes dan tijdens de show. wat een muts. om "gekke gezichtjes" lachen, maar als het maar niet te moeilijk wordt. ze wist ook niet wat Versace is, maar lachte er wel om.

anyway. heel erg genoten. buiten het feit dat ik me afvraag waarom ik nou zonodig naar amersfoort wil verhuizen.

nu mijn kat HipHop (de Jochem M. onder de katten) even eten geven.
ps. als a&s ergens nog niet zijn uitverkocht moet je ze zeker even checken.