woensdag, juni 15, 2005

ekko ekko ekko

gisteren voor het eerst sinds maanden weer eens op een doordeweekse avond naar een band. en niet zomaar een band. en niet zomaar een zaaltje.

nee ik stond vooraan stoer te zijn bij The Dirtbombs. in de ekko.

Voor de ekko heb ik een enorme liefde. mijn bandje zal eerder in de melkweg spelen dan in de ekko. zo hoog heb ik dit kleine clubje in het vaandel. veel beter dan melkweg, tivoli, en menig jongeren cultuur centrum (blehggghh!). overigens staat de ekko in mijn top 4 (top 3 en top 5 zijn niet zo origineel) van fijnste plekken.
Een gedeelde tweede plek: *Ekko,*paradiso kleine zaal,*moira,eerste plaats VERA, hoewel dat ook kan komen omdat alle bands die ik daar heb gecheckt enorm te gek zijn!

ik had dirtbombs nog nooit gezien. ik hoorde de verhalen. ik hoorde soms de liedjes. maar zien, nee. en ik kan u vertellen dat dit wel een band is die je absoluut moet gaan zien.

de twee drummers die eruit zien of het super simpel drum werk is, maar af en toe hun animal (muppet) momenten hebben.
de zanger/gitarist die met zonnebril, want oh zo cool, danspasjes op het podium doet.
de bassist die dood ongelukkig en zo nonchalent mogelijk kijkt.
de bassiste die een blikkie geluid produceert met haar kleiner dan normaal basgitaar. en heel raar uit de ogen kijkt.

overigens stonden wij aan de kant van die laatste. een perfect plekje vooraan. jammer van de irritante fotografen. maar wel precies op een plekje dat je alles kunt aanschouwen (voor mijn 1.60m erg fijn). lekker een beetje te dansen (dat woord klinkt raar en buitenlands als je het in de dirtbombs-context stopt).

ekko is fantastisch. en ik heb altijd mensen daar die mij aardig vinden. zo had een jongen een half uur naar me gezocht (maar blijkbaar niet vooraan gekeken) om mijn jasje terug te geven. zo had ik oog en glimlach contact met vele anderen. er hangt zo'n lekker sfeertje daar. pff.

om 1 uur sliep ik. maandag om half 1 en vanvond waarschijnlijk ook rond die tijd. urrrrrr. dan dit weekend zwemdocent spelen terwijl ik zelf mijn kop amper boven kan houden...