vrijdag, juni 17, 2005

dingen waardoor jij en ik ook doodgaan

ik rook zelf niet. (dit onderwerp kwam boven toen ik frommels blog las). maar veel mensen om mij heen roken wel. en veel. zo rookt manlief rond de anderhalf pakje per dag (als het er niet twee zijn). ik rook dus mee. ongeveer tien sigaretten op een dag, hehe. alleen door ernaast te zitten. en dan dat gezeur van niet-rokers over dat er niet gerookt mag worden in hun huis. en dat ik dat mee roken niet moet accepteren. ik ga mijn eigen vent toch niet de achtertuin insturen?! voordat je het weet ontmoet hij daar een mede rookster die ook in de tuin moest staan. bovendien wil ik geen zeikwijf zijn en ik zeik al over genoeg dingen.

dus voor iedereen een lijstje met dingen waar we met zijn allen langzaam ook aan doodgaan.

*auto's
*weg ozonlaag
*weg bossen en natuur
*auto's
*te veel stress op werk
*carriere willen maken
*fast food en overgewicht
*terrorisme en alles daarom heen
*amerika
*onderdrukking
*hongersnood in derde wereld terwijl wij sterven aan fast food en overgewicht
*roken
*te weinig slaap
*tbs-ers die vrij rond lopen met geladen pistolen
*pistolen in het algemeen net als andere wapens
*geweld
*drugs
*sex
*rock n roll
*pindakaas want daar krijg je kanker van
*alle andere voedingswaren want daar krijg je ook kanker van

ik zeg tegenwoordig vaker dan normaal tegen mensen "hey daar ga je dood aan" maar niet met een wijzend vingertje meer als grapje. nu heb ik al een heel erg boze roker daardoor op mijn dakje gekregen. terwijl manlief en normale cynische rokers erom kunnen lachen, was dat wijf helemaal hysterisch aan het worden. om het nog te verergeren (eigenlijk probeerde ik mij uit de situatie te redden) zei ik iets als "staat op het pakje". hehehe. ik ben zo lomp af en toe, en mensen kunnen niet tegen een grapje.