woensdag, juni 22, 2005

deugniet

gisteren was het leuk en gezellig. ra en ik zagen elkaar op het cs waarna we naar een vaag cafe bij waterlooplein gingen. daar deden we wat drankjes en wat bij geklets. na deze drankjes stapten wij weer dapper op de fiets (laura slingerend langs toeristen en ik achterop mijn benen intrekkend omdat ik ze anders kwijt zou raken.)

richting de perdu. waar het toneelstuk was. een studentenvereniging. de kaartjes werden gehaald en betaald en de thee werd genoten aan de overkant bij café de doelen. ideaal voor regenachtige winterdagen, maar ook in de zomer oké.

we lachten om een agent die een deur opendeed terwijl er een vrouw met kinderwagen aan kwam lopen. de vrouw moest uitwijken voor de agent en wees hem daar even netjes doch dringend op. ;)

daarna begon het stuk. om half 9.

de eerste tien minuten kon ik er niet inkomen. er waren te veel russische namen. ik was afgeleid door mijn omgeving. het taalgebruik was niet simpel. maar gelukkig na die eerste tien minuten kwamen er een heleboel leuke minuten. de hoofdrolspeler was niet echt de blikvanger. dit was uiteraard de oom, met kussenbuik en valse snor. overigens werd er door iedereen overtuigend geacteerd. niets te merken van de laagdrempeligheid van lid worden (gratis en geen audities).

de rol van sarcastische hulp was vriendin S. op het lijf geschreven. Ze noemde pilgrims vieze stinkende zwervers. en stampte geirriteerd het podium af. erg grappig.

ik zou over iedere rol wat kunnen vertellen. of over het verhaal. maar dat laat ik liever over aan de experts. ik vond het erg leuk. het dansje en liedje van no doubt vond ik een beetje jammer. of meer liedjes en dansjes of helemaal geen. ofzo.

maar goed. ik zit op kantoor. was gisteren om 1 uur thuis. dus ben een beetje brak. heb overigens tussen het pakken van de trein en het uitstappen uit de bus een legergroen jasje gekocht en ditto broek. de broek heb ik niet gepast dus dat zal vanavond geschieden. mocht het een miskoop zijn dan ruil ik hem vrijdag wel.