maandag, maart 31, 2008

grijze muren, moeie benen en babynamen

Terwijl Inde of Ientje (we zijn natuurlijk druk op zoek naar leuke babynamen, maar da's nog niet zo makkelijk... keuze 1 is als het een meisje wordt en de achternaam van J krijgt, keuze 2 als ze mijn achternaam krijgt)zich nog koest houdt in mijn buik, is mijn lief druk in de weer geweest met DE kinderkamer.
dit gaat natuurlijk gepaard met de nodige "ooh wat mooi schatje" en de bijna huilbuien in de Kwantum omdat eigenlijk alle muurverg lelijk is. in ieder geval niets mooi genoeg voor ons eerste spruitje.

dus terwijl deze muffin zich in mijn oventje omkeerd, is haar/zijn moeder al druk vervanging aan het regelen voor The Recipe Book, haar precieze taakomschrijving alsmede handleidingen voor haar kantoor-vervangster aan het uitwerken, een baby-uitzet-lijst aan het maken, shows aan het afzeggen/uitstellen ivm geluidsoverlast-in-baarmoeder-beperking en naarstig op zoek naar een LEUKE broek waar ik tien kilo zwaarder in kan worden. Vooral dat laatste levert gespannen shop-momenten waarbij ik luid zuchtend van de ene positie-kleding-winkel naar de andere sjok op zoek naar die ene leuke broek die me geen 120 euro kost. het zwangere leven gaat niet over rozen.

overigens is het nu 17 weekjes going on 18. dat betekend dat ik écht zichtbaar dikker wordt (voor onbekenden lijkt het gewoon alsof ik een gezond figuur heb), dat de baby nu omstreeks de 18 á 20 centimeter is, binnenkort het beuken en trappen in de buik begint (wat eerst nog aan schijnt te voelen als bubbeltjes in je buik, maar na enige tijd als bulldozers in je buik), ik opeens makreel eet en veel fruit en midden op de dag blij ben met de uitvinding van magnetron-rijst met suiker/kaneel en boter.

genoeg ge-baby lijkt me. (hoewel: heeft u nog mooie naamsuggesties: mail ze mij dan toe of plaats ze hieronder)

mijn lief en ik vieren ons geluk saampjes door dit weekend naar Madrid te gaan. Daar een (middelmatige?) band te zien. De stad te bewonderen en veel voorraad eten mee te nemen tijdens wandeltochten. het zijn meer zíjn dan míjn leefstijl-tijden wat betreft eten (ik heb de hele dag door trek, mijn lief pas rond 8-en) en leven (men gaat door tot diep in de nacht en slaapt tussen de middag even een paar uurtjes bij). in Barcelona ervaarde we hier niet te veel ongemak van, maar Madrid schijnt toch iets anders te werken.

hoera! voor weekendjes weg!
volgende week dinsdag zit ik met de benen in de nek bij mijn eerst (zwangere vrouwen-)yogales! hoezee!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

woooh! Wist niet dat je zwanger was! (wat niet zo gek is, nu we beide geen LJ meer gebruiken). Supercool, gefeliciteerd! Hier weinig opzienbarend gebeurd, wel een nieuwe baan, maar dat verbleekt bij een nieuw leven.

- Laura (LJ)

10:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fon blijft natuurlijk een geweldige naam :-)

7:00 p.m.  
Blogger Vidal said...

Hoi,
Hier nog een mooie zoekmachine speciaal voor babynamen, overgeveer 40.000 babynamen met betekenis en afkomst.
http://www.overkinderen.com/babynamen/

6:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home