vrijdag, november 16, 2007

boer er ligt een kip in het

meisjes maken andere muziek dan jongens. meisjes denken in andere ritmes. of juist zonder ritme. vrijdag noemde een bevriend musicus mijn timing "peculiar". niet vreemd, dat het vreemd klinkt. luister maar naar de vrouwenpunkbands uit het verleden. ik noem een thee headcoatees, een slits, en uhm... kleenex. bijvoorbeeld. ook luistert onze 'sound' nauw met early spice girls en the clash. een cocktail van enkele van deze voorgenoemde bands zou ik zo zeggen.
waar the spice girls een spijkerhard promotieteam hadden, moeten wij het doen met onszelf. vandaar nog geen verder onthutsend succes.

anyway. meisjes maken andere muziek dan jongens. meisjes in bands met jongens raken dit unieke gevoel voor 'fuck technique, ik ken drie akkoorden and i'm not afraid to use them' snel kwijt. mijn advies: geen band met mannen, voor de op de toekomst voorbereide meid. (hoewel een echte stoere band met mannen met gescheurde broeken die níet aan optreed-outfits doen me wel héél leuk lijkt om bij te horen).

ons liedje 'electrique' is een voorbeeld van onze 'niet-kloppen'd heid.

een ander voorbeeld is toen ik luidkeels het boer er ligt een kip int water verpestte door hardop de t te vervangen met HET. waardoor het hele loopje niet meer klopt. bij mijn versie krijg je "boer er ligt een kip in het, water boer er ligt een kip in het, water" ipv "boer er ligt een kip int water"...

zomaar wat overwegingen op de vrijdagmiddag vlak voor mijn drie uurtjes rammelen met mijn mede-tommies