dinsdag, augustus 07, 2007

mosquito hier, mosquito daar

de gehele muggen-populatie van nwood bevond zich gisternacht in mijn oude slaapkamertje. rond half 12 hoorde ik een zoom. "nee" dacht ik. vroeger werd ik in het muggenseizoen ook altijd nachten wakker gezoemd. iets later schrok ik helemaal. in het pikkedonker voelde ik iets zoemends wat richting mijn oor ging. (als ik niet te veel halucineerde nogal last van slaapdronkenschap) het muggebeest murmde zich naar binnen in mijn oor. het zal waarschijnlijk wel een grote verbeelding zijn geweest, maar ik heb toch een half uur aan mijn oor lopen trekken, met oor-staafjes lopen roeren etc om het beest eruit te vegen. uiteindelijk had ik een bloedend oor en kroop ik weer in bed.
na echter een klein kwartier de slaap niet te kunnen bevatten, toch op zoek naar de klamboo. gevonden. geinstalleerd. in slaap gevallen. af en toe wakker wordend van de steekjes in mijn voeten. uiteindelijk werd ik om 5 uur wakker door het gezoem om mijn hoofd. natuurlijk zat de mug ín de klamboo en had ik nog meer bulten. mijn bloed is het lekkerste, want ze moeten altijd mij hebben. als ik met vier havo-klassen ging kamperen werd ík altijd gestoken, de overige 99 mensen niet.

best heftig trouwens, dat om 6 uur je bed uit om half 7 op de fiets. ik redde het allemaal wel maar denk dat ik vanavond na het oefenen meteen instort. handig ook dat er op dat tijdstip nog geen bussen rijden (er was er geen 1 die om 7 uur aankwam op station hrn). dorpsleven: geen bussen voor 7 uur en na half 6, honderden muggen die nooit mensen zien en jouw bloed dus met volle teugen naar binnen laten glijden.

heeeeerlijk.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb zo'n hekel aan muggen. Vannacht was het echt raak. Mijn lief boos omdat ik het licht aan deed en achter de muggen aan ging. Ik heb er zes gekild. De zevende heb ik z'n gang maar laten gaan om mijn lief d'r nachtrust te sparen...

11:37 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

ja jij gaat zelf weer in dat gat wonen. en het heeft geen ruk met lekker bloed te maken hoor.

3:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home