dinsdag, augustus 16, 2005

Savarin met aardbeien, anyone?

duurt die 4 uur, of is het een dip om 4 uur?

ik denk een beetje van beiden.
ik werk namelijk te snel. ik probeer heel erg mijn taken te verdelen over de dag... maar dan ben ik toch aan het bellen en voordat ik het door heb ben ik al klaar met de telefoontjes en wacht normaal gesproken het brieven typen en faxen ontvangen.

vandaag echter niet.

ik heb binnenkort (erg binnenkort!) een etentje van de zaak (juist. alweer) en nu in een te duur restaurant met dingen op de kaart die je niet kunt uitspreken. of nog nooit hebt gegeten. of waar je geen idee van hebt wat het moet betekenen. schuim van strandkrabben (dit klinkt akelig). kalfsoester! Terrine van eendenlever met vijgen? Sable breton? sorry maar misschien kom ik culinair gezien maar net om de hoek kijken, maar voor mij is het perfecte restaurant het restaurant dat als Specialiteit Van De Dag boerenkool met echte jus serveerd. of gewoon aardappeltjes op de kaart heeft in plaats van pommes (uiteraard amper gekookt want zachte groenten zijn zo ordinair eighties)

al zou ik een restaurant hebben zou het heel simpel (eerlijk, normaal, nuchter) eten serveren. met jongens en meisjes met lichaamsversieringen en gek haar. met groene muren en bij elkaar geraapte stoelen. met boerenkool dinsdag en hutspot donderdag. met soep met ballen (geen pomodir creme avec les balles de bull) met asperges in ham en bitterballen op zondagmiddag.

al die poeha. en helemaal om niets. misschien moet ik maar gewoon niet gaan. ik ken ten slotte niemand daar..........

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik ken een restaurant in Breda waar jij naar toen moet.

de serveesters schijnen viswijven te zijn maar toevallig toen Martin me er mee naar toe kwam even niet. Alles is een beetje pummelig, het meubilair is gewoon vasn dat ouderwtese donkerbruine keukenspul. Er is geen menukaart. Je gaat naar n bord voor in de zaak en dan kies je uit wat je wil hebben. Ze hebben aardappelen en groente. en jus en appelmoes. jaja. Fancy!!!

x suus

8:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home