maandag, maart 03, 2008

poepende schilders en beroerde interview-technieken

wat een enerverende periode.

waar manu en ik vrijdag een uitstekend interview hadden met slimme goed voorbereide meiden die dezelfde cursus 'doorvragen' hadden gehad als ik in mijn 'ik wil journaliste worden'-periode. aardig aardig. staat nog niet online, dus het kan natuurlijk nog fout gaan. hoewel we wel best goed verwoordde waar the recipe book nou overgaat (booken van bands die wíj leuk vinden, zonder daar zelf ook maar een euro aan over te houden en zonder verschil te maken tussen nerds en dramaqueens, mannen en vrouwen e.d., punkers en rockers, plus onze liefde voor eten...) kunnen er altijd nog woorden verdraait worden.

vrijdag avond stond ik in het niet-roken gedeelte van de Parkhof in Alkmaar te luisteren naar LINK en VICIOUS IRENE. niet gek niet gek, als ik het zelf mag zeggen. (wederom een avondje van the Recipe Book). met mijn lief de laatste trein, die heel erg vroeg gaat en gelukkig ook ging ondanks stormachtig weer.

zaterdag was redelijk ok. heb de nieuwe deka bewondert en ongeveer een uur of anderhalf besteed aan boodschappen doen. pannekoeken voor de chickies. daar had ik zelf namelijk al een tijdje zin an.
deze tommies kwamen niet zoals afgesproken tussen 5 en half 6, maar om half 5. dus mijn privé uurtje met J naar de tv kijken was verdwenen. vervolgens na de pannekoeken naar de radio. erg lokaal. erg slecht voorbereid. niet wij... tommies... wij hadden alle mogelijke vragen al besproken van tevoren. echter deze hadden we het beste op kunnen schrijven en aan de presentator kunnen overhandigen want: die wist geen vraag te stellen. 'overrompeld' zei hij wanneer de microfoon aanstond,'niet naar jullie geluisterd' en 'ik kan geen vragen bedenken' wanneer de microfoon uitstond. niet voorbereid dus en we waren ook niet door hém uitgenodigd om te komen. sullig en verspilling van een anders boeiendere zaterdagavond.

zondag stonden mijn moeder en ik als ware handelsvrouwen op de markt van Wognum. We verkochten voor DIK 125 euro (haha! met alleen maar oude boeken, troepjes etc.) onze meuk die anders in de container terecht zou komen (onverwacht kocht iemand zelfs mijn boek over de mystieke kracht van Pendelen! zesde zintuigdingen zijn hartstikke in these days).
de rest van de zondag lag ik met een heftige migraine op bed. zo'n hoofdpijn waarbij je het ligt uit moet doen en geen geluid dult. auw! helaas ook te veel hoofdpijn om iets te eten te maken... dus lag ook nog met een knorrend maagje in bed.

hopelijk wordt aankomend weekend beter. het begint met een oefensessie van les tommies. daarna. niets. en dan nog eens niets. en nog meer niets. heb zelfs de gratis naar pps kans laten schieten voor dit niets aankomend weekend.

helaas komt er vaak weer 'iets' tussen.

overigens zijn er schilders in ons kantoorpandje wat niet alleen de vieze lucht van verf opleverd.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat ik zocht, bedankt

4:42 a.m.  

Een reactie posten

<< Home