maandag, augustus 22, 2005

laarsjes from hell

u kunt honderden verslagen over lowlands en de bands op lowlands lezen op honderden andere weblogs en in kranten, tijdschriften en uiteraard op 3voor12.nl mooie verslagen van goede verslaggevers, ooggetuigen, misschien van bands zelf.

ik hou het dus een beetje kort.

* vrijdagochtend erg vroeg. met de nieuwe laarsjes richting camping 1. de altijd relaxe rustige camping staat dit jaar bomvol en we weten nog net een plekje te bemachtigen. ik geef hierbij het recht op eigen tent op, zodat laatkomers ook een slaapplek hebben. helaas vind ik mijn hema laarsjes zo leuk dat ik ze meteen aantrok. de sokjes liet ik achterwegen. en dat heb ik geweten. na een paar honderd meter zagen mijn hielen eruit alsof er een extra hiel op was geplakt. een extra beweegbare hiel met vloeistof d'r in.
* dit resulteerd in een zeurende carolien. maar moedig met veiligheids speld doorgeprikt en met blarenpleister beplakt. heeerlijk. weinig last gehad die dag.
*polyphonic spree. fijn zo'n drugs band. manische depressie heeft zoveel gezichten. deze ritalin band weet altijd hoe ze me moeten laten glimlachen.
*juliette is een lekker wijf. en de licks een goede groep huurlingen, maar na 1 1/2 liedje is het spannende rode pakje van j. niet spannend meer (mannen hebben daarvoor drie nummers nodig) en de lekkere gitarist een beetje slaapverwekkend. net als de nummers.
*vrijdagavond te moe om te bewegen. te moe om nog te lachen. te moe om lekker te slapen. klote tent, klote slaapzak, klote grindpad. om 2 uur was ik klaar wakker met het idee dat het 10 uur sochtends was. de zon scheen op mijn tent, de buren kletsten. ik keek op mijn klokje. het was niet de zon, het was het boven mijn tent geplaatste STADIONLICHT!
*zaterdag eindelijk een festival gevoel. met heen en weer springen van de ene voet op de andere (dansen is het allang niet meer te noemen) tijdens viva la fete en onder de indruk zijn van zita swoon.
*zaterdag zowiezo fijne stomme danspasjes tijdens de jaren 90 muziek in de grolsch. de recensist die de jaren 90 verdoemde moet zijn hoofd laten nakijken. zoveel leuk doms in een korte tijd. zelfs de boy en girlband danspasjes werden uit de kast gehaald. en we waanden ons allemaal even in een aussie met nike air max en party animals. daarna balkan beats met balkan andre hazes.
*ontdekking? patrick wolf. eindelijk eens live gezien. wat fijn!
*tweede ontdekking. wodka. en poker. en de combinatie ervan. helaas pas ontdekt rond 4 uur 's nachts zodat we niet lang speelden.
*nick cave is echt kekke shit!

levenslessen en gewaardeerde quotes:

*"zo waar als een boterklontje", mijn broer is echt the mackdaddy van de verkeerde spreekwoorden. en hij geeft iedere keer zijn westfriese afkomst de schuld.
*"echte punks vieren ook kerstfeest".. al twee ochtende wakker geworden met dat zinnetje in mijn hoofd. het liedje nooit gehoord, maar ik vind het nu al goed.
*levensles: schattige laarsjes lijken schattig, maar zonder sokken zijn zij een verlengstuk van de duivel.
*afspreken of dingen roepen als "ik zie je op lowlands" heeft nog nooit geholpen. zal het ook nooit meer doen.
*werk nooit én op lowlands vrijdag-ochtend én op lowlands maandag. pffff. vermoeiend.

2 Comments:

Blogger FROMMEL said...

wodka? oh mijn god west friesland berg u kareltje is aan de drank...

6:43 p.m.  
Blogger carolien said...

@ frommel... geen zorgen. ik drink met mate. af en toe een borrel maar nooit meer dan een borrel. geen liters. dus.

en ik had ook maar twee keer verloren. plus de twee proef "shotjes' in de middag is dat dus vier kleine wodka-tjes.

dus dat valt reuze mee! emm enn van wodka krijg je een warm buikje!

11:09 a.m.  

Een reactie posten

<< Home